środa, 1 maja 2013

Ciasto cytrynowe


Najprostsze i najszybsze z możliwych. Kiedy nie potrafimy o niczym innym myśleć jak o kawałku ciasta, ja mam tak często, ze zwykle dostępnych w każdym domu składników w 40 min mamy pyszne aromatyczne ciasto. Zwykle takie ciasto piecze się w prostokątnej formie na babkę, ja piekę w okrągłej - jest niższe, ale na każdy kawałek przypada o wiele więcej pysznego cytrynowego lukru.


Potrzebujemy
1 kostkę miękkiego masła
200 g cukru
200 g mąki
opakowanie cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
4 jajka.
otarta skórka z 1 dużej cytryny
sok z jednej lub półtorej cytryny
łyżka cukru

1. rozgrzać piekarnik do 200 C
2. Miękkie masło, ja na szybko podgrzewam je w miseczce w kuchence mikrofalowej - nie szkodzi jeśli się odrobinę rozpuści, utrzeć mikserem z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać skórkę cytrynową i jajka, wymieszać mikserem. Przesiać mąkę i wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą dodać do masy jajecznej i wymieszać.
3. Okrągłą formę odpinaną wyłożyć papierem do pieczenia, brzegi posmarować masłem włożyć i wyrównać masę i włożyć do piekarnika, piec około 30 min. Sprawdzić ciasto wykałaczką czy jest już upieczone. Wyjąć z piekarnika.
4. Przygotować syrop. Podgrzać sok z cytryny i wymieszać z łyżką cukru. Ciasto ponakłuwać wykałaczką aby syrop lepiej wsiąknął. Polewać łyżką placek syropem lub rozprowadzić pędzlem.
5. Ze 150g przesianego cukru pudru i soku z cytryny przygotować bardzo gęsty lukier, taki aby można go było spamować nożem. Posmarować nim ciasto.

Po chwili można jeszcze ciepłe kroić i jeść.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz